اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

چین موشک چند بارمصرف می‌سازد

  • کد خبر: ۱۰۲۴۰۴
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
چین موشک چند بارمصرف می‌سازد
موشک جدید چینی‌ها که قرار است فضانوردان این کشور را به ایستگاه فضایی تیان گونگ و احتمالا ماه بفرستد، از قابلیت بازیابی مرحله اول برخوردار خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز - موشک جدید چینی‌ها که قرار است فضانوردان این کشور را به ایستگاه فضایی تیان گونگ و احتمالا ماه بفرستد، از قابلیت بازیابی مرحله اول برخوردار خواهد بود.

این موشک جدید گزینه پرتاب چندبارمصرف را برای ارسال فضانوردان یا محموله به تیان گونگ، ایستگاه فضایی جدید چین امکان پذیر خواهد کرد و نسخه بزرگ‌تر آن نیز امکان ارسال خدمه را در مأموریت‌های قمری و اعماق فضا فراهم خواهد کرد.

به گزارش اسپیس دات کام و به نقل از شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC)، پیمانکار فضایی اصلی این کشور، موشک نسل بعدی چین همچنین برای مأموریت‌های سرنشین دار قادر خواهد بود فضاپیمایی جدید و بزرگ‌تر از شنژو، کپسول فعلی استفاده شده به دست سازمان ملی فضایی چین را حمل کند.

موشک اشاره شده اکنون با عنوان موقت «پرتابگر سرنشین دار نسل بعدی» شناخته می‌شود. مرحله اول پس از تکمیل وظیفه پرتاب خود، موتورهایش را برای کمک به کاهش سرعت دوباره روشن خواهد کرد و درست مانند موشک‌های پیشگام فالکون ۹ اسپیس ایکس، با استفاده از گرید فین‌ها به سمت سکوی فرود هدایت خواهد کرد.

بااین حال وانگ شیاجون، مدیر آکادمی فناوری پرتابگر‌های چین، که به عنوان زیرمجموعه CASC مشغول ساخت موشک است، می‌گوید: مرحله فرود شامل «دستگاه‌های مهار فرود» خواهد بود؛ بدین معنا که مرحله درحال نزول موشک به جای پایه‌های فرود، قلاب حمل خواهد کرد و به وسیله سیم‌های محکم گرفته خواهد شد. CASC تاریخ پرتاب موشک را اعلام نکرده است؛ اما چین به تازگی با انتشار مقاله‌ای سفید، اهداف مهم ۵ سال آتی (۲۰۲۱-۲۰۲۵) خود را تشریح کرده که از جمله آن ها، نخستین پرتاب موشک سرنشین دار جدید است.

چین اکنون مأموریت‌های سرنشین دارش را با موشک یک بارمصرف لانگ مارچ ۲اف پرتاب می‌کند؛ پرتابگری که از سوخت سمی هایپرگالیک استفاده می‌کند و از این رو مدیریت آن خطرناک و هزینه بر است؛ اما موشک جدید از سوخت کروزن RP-۱ تصفیه شده و اکسیژن مایع استفاده خواهد کرد. موشک در دو نسخه ساخته می‌شود: نمونه‌ای دو مرحله‌ای برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی چین و نمونه‌ای سه مرحله‌ای با بوستر جانبی برای مأموریت‌های اعماق فضا.

نسخه کوچک‌تر هنگام بازیابی مرحله اول، به پرتاب تقریباً ۱۴ هزار کیلوگرم به مدار نزدیک زمین قادر خواهد بود. موشک با این ظرفیت می‌تواند نسل جدید فضاپیمای سرنشین دار چین را که در سال ۲۰۲۰ پرواز آزمایشی غیرسرنشین دار انجام داد، حمل کند. پرتابگر بعدی چینی‌ها هنگامی که قرار باشد مرحله اولش را دور بیندازد، می‌تواند ۱۸ هزار کیلوگرم حمل کند.
نسخه بزرگ‌تر به پرتاب ۲۷ هزار کیلوگرم به مدار انتقال به ماه قادر خواهد بود؛ بدین معنا که می‌تواند نسخه‌ای بزرگ‌تر و سنگین‌تر از فضاپیمای سرنشین دار جدید را که برای مأموریت‌های قمری و اعماق فضا بهینه شده است، پرتاب کند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->